Slik gjennomfører du en emisjon | kapitalforhøyelse [Gratis veileder]

Slik gjennomfører du en kapitalforhøyelse:emisjon – Gratis veileder

Få inn friske penger gjennom en emisjon, kapitalforhøyelse

Mangler selskapet ditt penger til å innfri forpliktelser eller gjennomføre planer? Kunne du tenke deg investorer som putter friske penger inn i selskapet? Vet du hvordan dere går frem? Er du en av dem som vet litt om dette, eller rett og slett skal gjøre det for første gang, da er dette veilederen for deg.

Veilederen viser deg hvordan en emisjon foregår. Enten selskapet utsteder nye aksjer som kjøpes (tegnes) av eksisterende aksjonærer, eller nye investorer.

Du får en gjennomgang av de vanligste formene for emisjoner/kapitalforhøyelser, samtidig som viktige begreper forklares.

Avslutningsvis får du en forholdsvis grundig gjennomgang av prosessen med å hente inn penger til et aksjeselskap på denne måten. 

Are Stegane har mer enn 25 års erfaring innen markedsføring/ salg, og er den som introduserte bedrifter for «inbound marketing» i Norge. Han har jobbet for selskaper som Susoft, Evry, Karabin, Left Brain Marketing og Accenture, og var med å starte First Tuesday i Bergen. Are mener at alle markedsførere først bør jobbe med salg. Han sier som David Ogilvy, «If it doesn’t sell, it isn’t creative»

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll to Top

Denne siden benytter seg av informasjonskapsler/cookies. Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om vår håndtering av informasjonskapsler og personvern i vår personvernerklæring.